SLIDE1

header ads

H Toyota φέρνει το υδρογόνο στα αυτοκίνητα παραγωγής


Αφήνοντας στην άκρη την ηλεκτροκίνηση, η Toyota πάει ενάντια στην τάση της αυτοκίνησης και επενδύει στο υδρογόνο.

Οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας ότι τα project τεχνολογίας υδρογόνου που εξέλισσαν πολλοί κατασκευαστές μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας χωρίς προοπτική να επανέλθουν στο προσκήνιο, ως ένα φιλόδοξο και πολλά υποσχόμενο, αλλά μη ρεαλιστικό σχέδιο. 

Η Toyota όμως δεν έχει «ξεγράψει» το υδρογόνο και αυτή η επιμονή της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον πλανήτη δεν θα μπορούσε να είναι αβάσιμη.

Πολλές φορές μέχρι σήμερα έχουμε δει δηλώσεις από την πλευρά της Toyota, που υποστηρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι έτοιμη για ευρεία χρήση. Παράλληλα, έχουν αναφέρει ότι δεν είναι τόσο καθαρή όσο νομίζουμε και ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμη πολύ μέλλον μπροστά τους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις θέσεις των περισσότερων εταιρειών, που ήδη έχουν βάλει τους δικούς τους στόχους για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας μοντέλων τους.

Η Toyota αντί να βρίσκεται στον πυρετό της ηλεκτροκίνησης λοιπόν, βάζει μπρος την εξέλιξη για την τεχνολογία υδρογόνου. Μάλιστα, έλαβε μέρος στον 24ωρο αγώνα αντοχής στην πίστα Fuji Speedway και χρησιμοποίησε ένα Corolla με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1.6 λίτρων από το GR Yaris. Το συγκεκριμένο μοτέρ χρησιμοποιούσε υδρογόνο ειδικά για την περίσταση και συνολικά, καλύφθηκαν περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα.


Τα προβλήματα κατά τον αγώνα δεν έλειψαν, ο CEO της μάρκας όμως, Akio Toyoda υπολογίζει τη συμμετοχή τους στον αγώνα ως επιτυχία υπολογίζοντας τις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες ενός αγωνιστικού με υδρογόνο. Το συγκεκριμένο καύσιμο απαιτεί πολύ χώρο για την αποθήκευσή του και ήταν ένα βασικό μειονέκτημα του Corolla που χρησιμοποίησαν, συγκριτικά με ένα άλλο που θα έκαιγε συμβατικό υγρό καύσιμο.

Άλλωστε η Toyota έλαβε συμμετοχή στον αγώνα στο πλαίσιο των δοκιμών της για τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Ο απαιτητικός ρυθμός πολλαπλασιάζει το βαθμό δυσκολίας στο αυτοκίνητο και οι αδυναμίες βγαίνουν πιο γρήγορα στην επιφάνεια, συγκριτικά με τις απλές δοκιμές που παραδοσιακά κάνουν οι κατασκευαστές. Σύμφωνα με την Toyota λοιπόν, το δικό της project για τη χρήση υδρογόνου στα αυτοκίνητα δεν έχει σβήσει και μάλιστα, θεωρεί ότι είναι μια εξαιρετική λύση για διατηρηθούν ζωντανοί οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι κινητήρες υδρογόνου θα τη βοηθήσουν και σε κάτι άλλο: την επίτευξη ενός δύσκολου στόχου. Η ιαπωνική μάρκα έχει θέσει το έτος 2050 ως deadline για να μειώσει κατά 90% τις εκπομπές ρύπων της γκάμας μοντέλων της, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010. Σε λιγότερα από 30 χρόνια η Toyota θέλει να πουλάει καθαρά αυτοκίνητα, όχι μόνο ως προς την κίνησή τους αλλά και ως προς την κατασκευή τους, ένα κομμάτι που λίγοι σκέφτονται όταν η συζήτηση φτάσει στα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα. Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι η Toyota είναι η κατασκευάστρια εταιρεία του Mirai, ενός εκ των δύο διαθέσιμων προς πώληση αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο για να κινηθούν.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια