Τest: Range Rover Evoque 2.0 Si4 4WD 290 PS


Η κορυφαία έκδοση του Range Rover Evoque έρχεται για να προσφέρει δύναμη και γρήγορες επιδόσεις, τονίζοντας τον εν γένει δυναμισμό του μικρότερου SUV της Land Rover.

Με το Evoque η Land Rover συνέχισε μια επιτυχημένη πορεία της εταιρείας στην κατηγορία των μικρομεσαίων-μεσαίων SUV, εκεί όπου το Freelander είχε καταφέρει να δημιουργήσει το δικό του πιστό κοινό οπαδών. Φυσικά, σε σχέση με τον προκάτοχό του, το Evoque έχει ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο και σίγουρα στοιχεία όπως η πολύ δυναμική του σχεδίαση, του έχουν προσδώσει και έναν διαφορετικό «αέρα» στην κατηγορία. Χωρίς βέβαια να αφήνουμε στην άκρη τις έτσι κι αλλιώς πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητές του, που αποτελούν χαρακτηριστικό όλων των δημιουργημάτων της βρετανικής φίρμας.

Στην γκάμα του Evoque η Land Rover προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία επιλογών και εκδόσεων κινητήρων, κιβώτιων και μετάδοσης κίνησης. Η έκδοση με το 2λιτρο turbo μοτέρ των 290 ίππων της δοκιμής μας, την τετρακίνηση και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς στην κορυφή, απευθυνόμενη σε ένα κοινό που δεν θέλει να κάνει ουδεμία παραχώρηση σε απόδοση και επιδόσεις. Εξ ου και η τιμή της ξεφεύγει αρκετά, αφού το κόστος είναι 87.700 ευρώ. Πολύ πιο φθηνή είναι η δικίνητη έκδοση με τον 2λιτρο diesel eD4 των 150 ίππων (49.200 ευρώ), ενώ για το ίδιο μοτέρ με 4κίνηση το κόστος είναι 52.600 ευρώ.

Εμφάνιση που ξεχωρίζει


Η σχεδίαση του αμαξώματος του Range Rover Evoque είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Μυώδες, γεμάτο νευρώσεις και με οροφή που δίνει μια κουπέ αισθητική στο πίσω τμήμα, δείχνοντας παράλληλα σαν να «αιωρείται», το Evoque καταφέρνει αν μη τι άλλο να εκπέμψει έναν δυναμισμό που δεν συναντούμε σε κάποιο άλλο μοντέλο της κατηγορίας του. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 4,37 μέτρα το Evoque βρίσκεται στα μονοπάτια του Q3 της Audi, όμως το πλάτος του είναι αρκετά μεγαλύτερο (1,9 μέτρα), ενώ και η απόσταση από το έδαφος των 215 χλστ. είναι από τις υψηλότερες στην κατηγορία.

Πολυτελής και μοντέρνα σχεδιαστικά καμπίνα


Η σχεδίαση του εσωτερικού του Evoque υιοθετεί πολλές ευθείες και κάθετες γραμμές, χωρίς πολλές καμπύλες. Την παράσταση κλέβει το κεντρικό τούνελ της κονσόλας τύπου γέφυρας, που εφάπτεται πάνω στο ταμπλό ενσωματώνοντας τα χειριστήρια του κλιματισμού, το περιστροφικό μπουτόν για το κιβώτιο ταχυτήτων και διάφορους αποθηκευτικούς χώρους. Φυσικά, το παρών δίνει στο κέντρο του ταμπλό η απαραίτητη οθόνη αφής (10 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων, που ξεχωρίζει με την αμεσότητά της κατά το άγγιγμα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι τα υψηλότερα δυνατά, αφού δέρμα κορυφαίας ποιότητα ντύνει το εσωτερικό των θυρών, το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και τα καθίσματα. Η συναρμογή ωστόσο κάποιων υλικών στο κατώτερο σημείο του ταμπλό δεν είναι αψεγάδιαστη.


Στο πεδίο των χώρων το Evoque τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού έως και 5 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς προβλήματα για τα γόνατα και τους ώμους τους. Αρκετός είναι και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, αυτό με ωφέλιμο όγκο 575 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητά του αυξάνεται στα 1.445 λίτρα.

Εκρηκτικός συνδυασμός


O 2λιτρος Si4 κινητήρας turbo των 290 ίππων του Evoque ανήκει στη νεότερη οικογένεια Ingenium μηχανικών συνόλων της Land Rover και μόλις πρόσφατα, το περασμένο καλοκαίρι, εντάχθηκε στη γκάμα του μικρότερου SUV της μάρκας (και στο Land Rover Discovery Sport). Η απόδοση της ισχύος του βρίσκεται όπως προείπαμε στους 290 ίππους, ενώ η ροπή ξεπερνά κατά τι τα 40 kgm. O κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά και μόνο με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF και με τετρακίνηση, όντας σε θέση να κινήσει σε καταιγιστικούς ρυθμούς το βαρύ Evoque (π.χ. 0-100 km/h σε μόνο 6.4 sec). Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Land Rover ανακοινώνει ότι το κορυφαίο Evoque έχει μέση τιμή 7,6 λτ./100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή. Όμως στην πράξη και ανάλογα και με τους ρυθμούς που θα ακολουθήσει ο οδηγός, ένα μέσο νούμερο κοντά στα 12,5 λτ./100 χλμ. είναι πιο ρεαλιστικό.

Δεν μασάει…


To Evoque στο δρόμο δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα σε σχέση με τα μεγαλύτερα δημιουργήματα της Land Rover και έτσι, ακόμη και το μικρότερο SUV της εταιρείας έρχεται για να εντυπωσιάσει με την ισοπεδωτική του ανάρτηση, που καταπίνει χωρίς να μεταφέρει στο εσωτερικό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα άνεσης. Επιπλέον αυτού, το Evoque διατηρείται άκρως ασφαλές σε έναν δρόμο με διαδοχικές στροφές, εμφανίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και λογικές κλίσεις από το αμάξωμα. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, που τονίζει το γενικότερο «αρχοντικό» πάτημα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι με τη σειρά του, είναι ελαφρύ και όχι τόσο άμεσο, όμως αυτό δικαιολογείται και από τα δεδομένα στησίματος του αυτοκινήτου. Εκτός δρόμου τώρα, το Evoque εκμεταλλεύεται την υψηλή απόσταση από το έδαφος (215 χλστ.), τους μικρούς του προβόλους και την λειτουργία της τετρακίνησης για να κινηθεί με χαρακτηριστική ευκολία σε χωμάτινες διαδρομές. Υπάρχει και το σύστημα Terrain Response με προεπιλεγμένα προγράμματα για διάφορα εδάφη (άμμο, χώμα, χιόνι-πάγος, λάσπη κ.ο.κ.), που βοηθά ακόμη περισσότερο τον οδηγό του Evoque κατά τις εκτός δρόμου εξορμήσεις του, τονίζοντας περαιτέρω τον off road χαρακτήρα του μοντέλου.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 2.000 cc
Ισχύς: 290 PS/5.500 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.4 sec
Τελική ταχύτητα: 231 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 173 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 423,85 €
Βάρος: 1.833 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.370/1.900/1.660 mm
Μεταξόνιο: 2.660 mm
Χώρος αποσκευών: 575 lt
Τιμή: 87.700€

0 Σχόλια